AWAS Kanser Paru-Paru Pembunuh No 1 Kaum Lelaki...Merokok Penyumbang Utama Penyakit Ini..

Kanser Paru-paru adalah pembunuh No 1 kaum lelaki berbanding dengan kanser-kanser yang lain. Bagi wanita pula kanser paru-paru menduduki tan...

Kanser Paru-paru adalah pembunuh No 1 kaum lelaki berbanding dengan kanser-kanser yang lain. Bagi wanita pula kanser paru-paru menduduki tangga ke Lima. 

Kanser paru-paru ini menjadi pembunuh No 1 kaum lelaki adalah kerana punca utama penyakit ini adalah disebabkan oleh tabiat merokok. Seperti yang kita tahu, asap rokok yang mempunyai bahan beracun akan masuk ke dalam paru-paru apabila disebut oleh perokok. Selain faktor ini, ada juga faktor lain yang menjadi penyebab kepada kanser paru-paru antaranya ialah faktor keturunan, gaya hidup yang tidak sihat dan pengambilan makanan yang tidak seimbang.  






Bagaimana Kanser Paru-Paru Terjadi?

Kanser paru-paru berlaku kerana ketidaknormalan unit asas di dalam tubuh iaitu sel. Kebiasannya tubuh mengekalkan sistem pemeriksaan dan keseimbangan di dalam proses pembahagian sel untuk menghasilkan sel baru. Gangguan terhadap sistem ini menyebabkan pertumbuhan sel tidak terkawal dan akhirnya membentuk pepejal yang dikenali sebagi Tumor.

Untuk pengetahun semua, tumor ini mempunyai 2 sifat iaitu "benign" dan "malignant". Tumor benign selalunya boleh dikeluarkan dan tidak merebak ke bahagian tubuh yang lain. Manakali bagi tumor malignant ia bertindak lebih agresif dan menyerang jaringan bahagian tubuh yang lain. Keadaan ini membolehkan kemasukan sel tumor ke dalam aliran darah atau sistem limfa dan kemudian ke bahagian lain di dalam tubuh. 

Kanser paru-paru ini sangat cepat merebak dan ia merebak pada fasa awal pertumbuhannya. Ini menyebabkan kanser paru-paru digelar sebagai kanser pembawa maut kerana ia adalah salah satu kanser yang sukar untuk dirawat. Kanser ini boleh merebak ke seluruh organ di dalam tubuh termasuk kelenjar adrenal, hati, tulang, otak, buah pinggang dan lain-lain. 





Tanda-tanda Kanser Paru-paru

  • Batuk berterusan atau batuk kronik
  • darah pada kahak
  • kerap sakit dada, bekakang, bahu atau perut
  • kehilangan berat badan secara mendadak
  • kesukaran bernafas atau bernafas pendek
  • hilang selera makan
  • kerap demam
  • badan kerap lesu, mudah penat
  • Hujung jari sakit dan menebal atau bengkak
  • Otot lemah atau tidak larat melakukan aktiviti fizikal harian yang biasa dilakukan
  • Buah dada lelaki membesar secara abnormal
Sekiranya anda mengalami gejala-gejala berikut segeralah berjumpa dengan doktor untuk membuat pemeriksaan lanjut. 

Punca-punca Terjadinya Kanser Paru-Paru

#1- Menghisap rokok
Penyelidikan yang dilakukan sejak tahun 1950an dengan jelas menunjukkan terdapatnya kaitan rokok dengan kanser paru-paru.
  • Asap rokok mengandungi lebih dari 4000 bahan kimia, banyak daripadanya telah dikenalpasti penyebab kanser paru-paru
  • Menghisap 20 batang rokok sehari berisiko sebanyak 20 hingga 25 kali ganda mendapat kanser paru-paru beransur kurang. 

#2- Pencemaran Udara dari asap kerta, asap kilang dan lain-lain

#3- Pendedahan kepada asbestos memberi risiko mendapat kanser paru-paru sebanyak 9 kali ganda. Gabungan antara asap rokok dan asbetos meningkatkan risiko setinggi 50 kali ganda.

#4- Penyakit Paru-Paru

#5- Pekerjaan yang terdedah kepada arsenic, kromium,nikel dan eter juga boleh meningkatkan risiko kanser paru-paru

Rawatan Yang Dilakukan

a) Pembedahan 
Hanya 20% yang masih boleh dilakukan, sebaliknya pesakit telah terlalu teruk. Sebahagian paru-paru akan dibuang.

b)Radioterapi
Untuk mematikan sel kanser sebagai rawatan penyembuhan 

c) Kemoterapi
Ada sesetengah kanser paru-paru boleh dirawat secara kemoterapi. Rawatan melalui kombinasi beberapa bahan kemoterapi dan terapi radiasi     

d) Rawatan bersama VIVIX SHAKLEE


TESTIMONI PESAKIT KANSER PARU-PARU

 
Kisah Pembaca Berita Disahkan Mengidap Kanser Paru-paru..

                            


Saya bertemu dengan Shaklee selepas satu tahun kemoterapi saya. Ya, saya seorang yang penghidap kanser yang masih hidup. Pada awal Disember 2003, saya telah didiagnosis dengan tumor paru-paru, dan untuk lebih tepat, Germa-sel Tumor. Berita itu datang sebagai tamparan yang dahsyat kepada semua aspek dalam hidup saya kerana saya tidak pernah jangka yang saya akan didiagnosis sebagai pesakit kanser. Bahagian yang paling mencabar untuk menjadi seorang pesakit kanser adalah rawatan itu sendiri. Saya telah melalui rejim kemoterapi selama tiga bulan. Percayalah, ia adalah neraka! Mimpi ngeri yang paling teruk ialah muntah itu sendiri. Apa sahaja pergi ke perut saya, saya akan muntah dalam masa yang singkat, dan trauma itu berakhir dengan muntah darah.


Sejak itu, saya menjadi vegetarian tulen, yang bermaksud dalam diet saya, tiada daging, tiada telur, tiada susu, tiada bawang putih (kecuali Garlic Kompleks Shaklee), dan tidak ada bawang. Sebelum saya bertemu dengan Shaklee, saya benar-benar tidak bertenaga dan lesu, dan semua orang menasihati saya supaya tidak menjadi vegetarian, tetapi dari pembacaan saya dan pengalaman peribadi saya dengan pesakit, saya menyedari bahawa menjadi vegetarian adalah terbaik untuk kesihatan saya tidak begitu memuaskan.

Segala-galanya berubah selepas Shaklee datanpg ke dalam hidup saya pada Julai tahun ini. Bukti terbaik adalah keputusan pemeriksaan perubatan baru-baru ini saya. Selepas mengambil Shaklee selama kira-kira empat bulan, saya pergi untuk   temujajnji setiap enam bulan sekali untuk pemeriksaan perubatan. Saya sangat gembira apabila mengetahui bahawa “kad laporan” saya SEMPURNA! Orang sentiasa bertanya kepada saya, “Apakah produk Shaklee yang anda ambil?” Dan jawapan saya sentiasa,” Semua! ” Memang betul, SEGALANYA, kerana ia adalah daripada makanan tambahan untuk penjagaan kulit dan penjagaan rambut, dan semua produk isi rumah, saya Shaklee-kan hidup saya.

Walau bagaimanapun, apabila saya pertama kali mula mengambil Shaklee, saya mengalami krisis penyembuhan – Saya mengalami batuk sehingga paru-paru saya meletup! Dengan kepercayaan dan keyakinan dalam produk Shaklee dan sistem imun saya sendiri saya, saya teruskan juga. Dan sekarang, saya mula menikmati masa, kesihatan dan kebebasan kewangan.

Sekali lagi, saya berterima kasih kepada Dr Shaklee untuk memberikan dunia yang terbaik, dan kerana membenarkan saya untuk benar-benar menikmati kebebasan dalam kehidupan. Terima kasih, saya sukakan anda, Dr Shaklee! Dan saya cintakan ibu bapa saya untuk semua perkara yang indah mereka memberi saya sepanjang hidup saya. “- Master Law Chu Hian


APA YANG ADA DALAM VIVIX

 

 

 


Vivix merupakan minuman Botani yang kaya dengan sifar antioksidan dan antipenuaan secara semulajadi. Kandungan dalam Vivix membantu membaiki DNA dalam badan yang mengalami kerosakan akibat radikal bebas dan gaya hidup yang tidak menentu. 

Kajian pakar menunjukkan bahawa makanan yang tinggi kandungan Polifenol dan Resveratrol sangat sesuai untuk pesakit-pesakit kronik seperti kanser. Ramuan vivix 10 kali ganda lebih hebat dari resveratrol yang sangat membantu keuntuhan sel dan meningatkan hayat sel.

Vivix juga membantu mangaktifkan semula sel-sel yang terlibat dalam pengawalan genetik utama yang merosot. Oleh itu, menggalakkan sel yang rosak sihat semula. Bagi pesakit yang menjalankan kimoterapi, pengambilan vivix adalah sangat bagus.

Resveratrol merupakan salah satu kandungan dalam Vivix yang telah dirujuk lebih daripada 2,000 penerbitan penyelidikan termasuk beberapa kajian yang dijalankan oleh Harvard University, National Institute  of Aging, National Cancer Institute, dan banyak lagi. Kanser mungkin adalah bidang paling dinamik (pelbagai sudut) penyelidikan mengenai resveratrol. 



Resveratrol merupakan perubatan semulajadi pertama yang mempunyai bukti kukuh menunjukkan ia menghalang atau menghentikan pelbagai peringkat kanser. Resveratrol bukan sahaja menghindar kanser, malahan ia dicadangkan sebagai rawatan tambahan.




Kajian menunjukkan resveratrol bukan sahaja menghalang kanser, tetapi juga dicadangkan sebagai rawatan tambahan kepada kanser. Ini kerana resveratrol terbukti memperlahankan atau menghentikan tahap tertentu kanser. Resveratrol boleh menghalang kanser dalam melalui beberapa cara: 



  • Ia boleh menyekat penyerapan estrogen dan androgen (tidak kira sel kanser itu mempunyai reseptor negatif atau positif)
  • Ia boleh memodulasi ekspresi gen
  • Ia boleh menyebabkan sel kanser mati melalui penyahasetilan





Pertanyaan dan order , whtsap 0111-9791281(kak yong)
Pengedar Shaklee Batu Pahat, Johor

You Might Also Like

0 comments