KANSER PAYU DARA PEMBUNUH NO 1 WANITA...KENALI PUNCA NYA DAN CARA MENGATASINYA

Assalamualaikum dan salam sejahtera Terima kasih kerana sudi menjengah dan membaca entry yang saya tuliskan. Maaf andai ada kekurangan ...

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Terima kasih kerana sudi menjengah dan membaca entry yang saya tuliskan. Maaf andai ada kekurangan dan kesilapan dalam pemulisan saya,maklum lah saya budak baru belajar...hehehehehehe

Untuk entry saya hari ini, saya ingin berkongsi dengan anda tentang kanser yang menjadi pembunuh No 1 wanita iaitu Kanser Payu Dara

Saban hari dan tahun kita sering dikejutkan dengan kematian yang disebabkan oleh Kanser Payu Dara dan jumlah nya semakin meningkat. Pada tahun 2014 saya juga telah kehilangan seorang makcik yang meninggal dunia akibat Kanser Payu Dara.

Saya kongsikan serba sedikit bagaimana kanser boleh terjadi agar boleh menjadi panduan kepada kita semua. Antara punca berlakunya kanser adalah apabila sel normal payudara bertukar struktur dan merebak. Ia menjangkiti tisu dan bahagian lain yanb berdekatan seperti kelenjar,pembuluh darah,salur limfa dan nados limfa.

Kanser payu dara menyumbangkan peratusan yang tinggi bagi pesakit kanser di kalangan wanita. Kanser payu dara berada di tangga ke lima bagi kadar kematian akibat kanser dan merupakan penyumbang utama kematian akibat kanser di kalangan WANITA..


SIMPTOM-SIMPTOM @TANDA-TANDA KANSER PAYU DARA

Salah satu tanda adalah pembentukan gumpalan di payu dara, sakit payu dara @ sakit pada gumpalan merupakan satu lagi anda kanser payu dara pada peringkat awal.

Kemudian tanda-tanda radang seperti sakit,panas,kemerahan atau bengkak juga merupakan tanda penyakit kanser payu dara.

Tanda-tanda lain mungkin terjadi gumpalan di payu dara @ ketiak. Rupa payu dara juga akan bertukar melalui penebalan atau pertambahan saiz dan bentuk. Kulit payu dara mungkin kelihatan seperti lekuk atau membentuk rabung. Puting mungkin terpusing ke dalam,menjadi merah atau mempunyai lelehan abnormal.


PUNCA KANSER PAYU DARA

Setakat ini tiada kajian terperinci ke atas punca kanser payu dara. Namun punca ini sering dikaitkan dengan keturunan,umur,genetik,pil perancang, gaya hidup kurang aktif dan ada juga mengatakan tidak menyusukan anak yang menyebabkan susu tersumbat dan menjadi ketulan.

Menurut Dr Joseph Mencola, antara punca utama adalah kekurangan nutrien dan terdedah kepada radikal bebas.
Vivix Shaklee satu-satu nya produk yang terbaik kerana mempunyai sumber anti-oksidan dan anti-virus yang mempunyai 40 kali ganda polifenol yang terbukti sangat baik dalam mencegah kanser serta memantikan sel-sel kanser.

Vivix juga mengandungi Resveratoral yang terbukti melalui kajian-kajian saintifik boleh membantu memperbetulkan dan memperbaiki sel-sel yang rosak.





TESTIMONI-TESTIMONI

Testimoni


Kaser payu dara tahap 4..

Testimoni

Nak beli vivix lagi..tapi minggu depan lah tunggu duit masuk..mamakata kat tempat kanser ada perubahan,dah mengecut...




Ok sekian sahaja entry saya untuk hari ini..sebarang pertanyaan dan pembelian produk boleh terus hubungi saya di talian 0111-9791281(puan azimah)

Pengedar Shaklee Batu Pahat & seluruh Malaysia









You Might Also Like

1 comments